#1 2009-09-23 18:57:43

Yakuzu

http://i36.tinypic.com/1y1od1.jpg

Zarejestrowany: 2009-09-22
Posty: 50
Punktów :   -1 
Królestwo: Jinno
Poziom: 86
Profesja: Wojownik Mental

Team Fortress 2

Team Fortress 2

Team Fortress 2 – drużynowa wieloosobowa gra komputerowa z gatunku first-person shooter stworzona przez Valve Corporation jako sequel Team Fortress Classic. Początkowo gra została wydana 10 października 2007 jako część paczki The Orange Box na platformy Windows i Xbox 360. Wersja dla PlayStation 3 została wydana 22 listopada 2007. 9 kwietnia 2008 grę wydano na platformę Windows poza paczką The Orange Box. Dystrybucją pudełkową zajęła się firma Electronic Arts. Powstawanie gry było nadzorowane przez Johna Cooka i Robina Walkera, twórców modyfikacji Team Fortress dla Quake w 1996.

Gra została ogłoszona w 1998, wtedy działająca na silniku GoldSrc filmy Valve, lecz od tamtego czasu przeszła kilka poważnych zmian projektowych i koncepcyjnych. Od 1999, kiedy gra przypominała swoich poprzedników pod względem bardziej realistycznego podejścia do rozgrywki, przez dziewięć lat produkcji styl rozgrywki oraz styl graficzny zmieniły się diametralnie. W tym czasie zmieniono również wykorzystywany silnik na Source. Na ostateczny kreskówkowy styl graficzny wpływ miały prace J. C. Leyendeckera, Deana Cornwella i Normana Rockwella. Sama gra rozgrywa się pomiędzy dwiema drużynami, w których dostępnych jest 9 różnych postaci do wyboru, walczącymi w świecie przesiąkniętym "złym geniuszem".

Brak informacji od producentów przez sześć lat trwania produkcji spowodował przyklejenie grze łatki vaporware i zapewniał jej coroczne miejsce na liście vaporware prowadzonej przez Wired News. Po wydaniu gra zdobyła uznanie krytyków i kilka nagród. Chwalono ją za oprawę graficzną, wyważoną rozgrywkę, humorystyczne podejście i wykorzystanie postaci o mocno wykreowanych osobowościach w grze wieloosobowej.

Rozgrywka

Tak jak jej poprzednicy, Team Fortress 2 to gra pomiędzy dwiema drużynami walczącymi o wykonanie sprzecznych ze sobą celów. Drużyny te, Reliable Excavation & Demolition (RED) i Builders League United (BLU), mają reprezentować dwie spółki holdingowe, które potajemnie kontrolują każdy rząd na Ziemi. Gracze mogą wybrać jedną postać z dziewięciu klas, z których każda posiada własne atuty i słabości. Chociaż umiejętności wielu klas zmieniły się od czasu Team Fortress, podstawowe elementy każdej klasy zostały zachowane. Gra została wydana wraz z sześcioma oficjalnymi mapami, a podczas kolejnych aktualizacji dołączono 19 kolejnych map. Jeżeli gracz nie grał wcześniej na danej mapie, na początku gry wyświetla mu się wideo instruktażowe z informacjami o celach mapy. Limit graczy wynosi 24 na platformie PC, chociaż może być on zwiększony nawet do 34 na niektórych serwerach oraz 16 na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.

Team Fortress 2 jest pierwszą wieloosobową grą Valve udostępniającą szczegółowe statystyki o przebytej grze. Statystyki te zawierają między innymi informacje o całkowitym czasie gry konkretnymi klasami postaci, liczbę zdobytych punktów, flag i osiągniętych celów podczas jednej rundy. Statystyki wyświetlane po śmierci mówią graczom o ich postępach, na przykład o zbliżeniu się do rekordu zadanych obrażeń. Team Fortress 2 dodatkowo umożliwia zdobywanie "osiągnięć" za wykonywanie konkretnych zadań, jak na przykład zabicie danej liczby przeciwników lub wykonanie jakiegoś zadania w ograniczonym czasie. Wraz z każdą większą aktualizacją kolejnym klasom dodawano nowe umiejętności i bronie, które można zdobywać poprzez wykonywanie zadań w ramach systemu osiągnięć. Osiągnięcia i statystyki są widoczne na stronie gracza w Społeczności Steam lub Xbox Live.

Tryby gry

Cel rozgrywki jest definiowany przez tryb gry prezentowany przez konkretne mapy.

Na mapach typu zdobądź flagę celem obydwóch drużyn jest zdobycie aktówki z tajnymi informacjami z bazy przeciwnika i uniemożliwienie mu wykonania tego samego zadania.

Tryby kontroli punktów mogą być bardziej zróżnicowane podczas osiągania niektórych celów, lecz głównym zadaniem jest zdobycie określonych punktów na mapie. Na niektórych mapach celem jest zdobycie wszystkich punktów kontrolnych na mapie. Na innych jedna drużyna na początku gry posiada wszystkie punkty kontrolne i broni każdego po kolei przed przejęciem przez przeciwnika w określonym czasie. Trzecim wariantem tej rozgrywki, zapoczątkowanym mapą "Hydro", jest całkowita kontrola: każda drużyna rozpoczyna z taką samą liczbą punktów kontrolnych wyznaczających jej teren i musi po kolei zdobywać kolejne sektory przeciwnika, aby wygrać. Gdy wszystkie sektory zostaną zdobyte przez jedną drużynę, może ona bezpośrednio zaatakować bazę przeciwnika.

W kwietniu 2008, wraz z mapą "Payload", Valve zaprezentowało nowy tryb rozgrywki. Na mapach typu "Payload" jedna drużyna musi eskortować wózek z bombą na szynach przez kilka punktów kontrolnych, aby w końcu móc wysadzić bombę w powietrze w bazie przeciwników. Drużyna przeciwna ma za zadanie obronić swoje pozycje i przeszkodzić wózkowi w dotarciu na końcowy punkt kontrolny w określonych czasie.

Kolejny nowy tryb rozgrywki, "Arena", został wprowadzony 19 sierpnia 2008 wraz z aktualizacją dla klasy Heavy. "Arena" to tryb drużynowego deathmatchu na mniejszych mapach, bez respawnu po śmierci, w którym celem jest wyeliminowanie członków przeciwnej drużyny lub zdobycie punktu kontrolnego, umieszczonego zazwyczaj w środkowym punkcie mapy.

Klasy

W grze dostępnych jest dziewięć klas postaci podzielonych na klasy ofensywne, defensywne i wspomagające. Każda klasa posiada co najmniej trzy bronie: unikalna broń pierwszego wyboru, broń drugiego wyboru, jak strzelba czy pistolet, i broń biała odpowiadająca danej postaci, jak butelka u Demomana, kukri u Snajpera, czy siekiera u Pyro.

Trzy ofensywne klasy to Scout, Soldier i Pyro. Scout jest przedstawiony jako szybko mówiący fan baseballu z Bostonu. Jest on szybką i zwinną postacią mogącą wykonywać podwójne skoki, uzbrojoną w strzelbę. Jednakże Scout nie może wytrzymać wielu obrażeń. Soldier jest bardziej odporny, ale wolniejszy. Jako stereotypowy amerykański generał, Soldier uzbrojony jest w wyrzutnię rakiet, która umożliwia mu rocket jumping. Ostatnią ofensywną klasą jest Pyro. Postać Pyro ubrana jest w ognioodporny strój i tłumiącą głos maskę przeciwgazową. Nosi ze sobą miotacz ognia, dzięki któremu może podpalać inne postacie oraz odbijać pociski i pobliskich przeciwników przy pomocy sprężonego powietrza.

Demoman, Heavy i Engineer należą do grupy klas defensywnych. Demoman to czarny, jednooki Szkot, który często pije. Uzbrojony w granatnik i wyrzutnię sticky bomb może korzystać z arsenału do prowadzenia ostrzału z daleka. Heavy to stereotypowy Rosjanin o dużej posturze i mocnym akcencie. Jego obsesją jest posiadana broń, której nawet nadaje imiona. Heavy może wytrzymać więcej obrażeń niż którakolwiek inna postać i prowadzić intensywny ostrzał, lecz jest powolny, zarówno z powodu swojej wagi, jak i wagi noszonego miniguna. Engineer to ostatnia klasa defensywna, przygotowana jako spokojny inteligentny "swój chłop" z Teksasu. Engineer może budować różne konstrukcje do pomocy drużynie: automatyczne działka strażnicze w celu obrony kluczowych punktów mapy, zasobnik uzupełniający punkty zdrowia i amunicję oraz system teleportów.

Do ostatniej kategorii, wspomagającej, należą Medic, Snajper i Spy. Medic to niemiecki lekarz ze Stuttgartu, który nie ma szacunku dla przysięgi Hipokratesa, odpowiedzialny za utrzymywanie członków swojej drużyny przy życiu. Medic jest uzbrojony w "medigun" służący do leczenia i może dzięki niemu chwilowo uodpornić sojuszników na jakiekolwiek ataki lub zwiększyć siłę rażenia ich pocisków. Snajper to pogodny Australijczyk, który cały czas usprawiedliwia swój wybór kariery. Uzbrojony jest w karabin snajperski z celownikiem laserowym (do atakowania przeciwników z daleka) i LKM (do walki na krótkie dystanse). Ostatnią klasą wspomagającą jest Spy, postać o niejasnym pochodzeniu i ze skłonnością do palenia papierosów. Poza rewolwerem Spy jest wyposażony w narzędzia pomagające w infiltracji bazy przeciwnika, jak czasowe urządzenie maskujące czy urządzenie wyłączające konstrukcje postaci Engineer, i możliwość przebrania się w inne postacie. Spy może również skorzystać ze swojego balisongu, by od razu zabić przeciwników ciosem w plecy.

Firma Valve skupiła się na zbalansowaniu rozgrywki podczas usprawniania każdej z postaci. Każda klasa posiada swoje mocne i słabe strony, co powoduje, że musi polegać na innych klasach, aby być skutecznym. Wymaga to od graczy strategicznego myślenia i zwiększa znaczenie współpracy. Każda z klas w swoich kategoriach posiada wspólne silne i słabe punkty, a każda z nich dodatkowo ma własną przewagę.

Kolejny tryb, "Payload Race", w którym zarówno drużyna RED jak i BLU próbują eskortować wózek wzdłuż symetrycznych tras, został dołączony przy aktualizacji "Sniper vs. Spy".

12 sierpnia 2009 podczas aktualizacji "Classless Update" zaprezentowano nowy tryb King of the Hill. W trybie King of the Hill drużyna RED i BLU muszą zdobyć jedyny dostępny punkt na mapie i bronić go przez 3 minuty. Wraz z aktualizacją udostępniono mapę "Viaduct" i konwersje map "Nucleus" i "Sawmill" z trybu Arena.

Źródło - pl.wikipedia.org

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plzaproszenia-na-zamowienie.eu kartki-recznie-robione-na-slub.eu zaproszenia-na-wesele.eu